Wizyta obejmuje wszystkie lub część poniższych kroków:
1. Przeanalizujemy sytuację: pokażesz nam miejsca, które sprawiają Ci problemy i powiesz, jakiego wsparcia oczekujesz. Określisz swoje potrzeby i oczekiwania.
2. Opracujemy plan działania: zrobimy plan, co i jak przeorganizować, uporządkować, zmienić. Użyjemy do tego formularzy, które stworzyliśmy. Będziemy je uzupełniać również w trakcie pracy.
3. Wspólnie z Tobą uporządkujemy przestrzeń: wyjmiemy rzeczy, przejrzymy, posortujemy, zastanowimy się, co z nimi dalej zrobić. To Twoja własność, będziemy doradzać, ale ostateczna decyzja należy do Ciebie. Na tym etapie możemy dać Ci wsparcie fizyczne i mentalne według Twoich potrzeb.
4. Przeorganizujemy przestrzeń: na kolejnym etapie zastanowimy się, co można zorganizować inaczej, aby zapewnić ergonomię przestrzeni i wygodę wszystkim domownikom. Sprawdzimy, jakie meble, pojemniki i organizery posiadasz, aby niepotrzebnie nie kupować nowych. Jeżeli uznasz, że potrzebujesz nowych, to podpowiemy Ci, jakie i gdzie nabyć (w wyznaczonym przez Ciebie przedziale cenowym).
5. Wesprzemy Cię w pozbyciu się nadmiaru rzeczy: pomożemy Ci z rzeczami, którym zdecydujesz się dać drugie życie. Spakujemy, zrobimy zdjęcia, podpowiemy, gdzie oddać lub sprzedać. Bliska jest nam idea „zero waste”, więc możemy Ci również doradzić, jak odnowić przedmioty lub zmienić ich przeznaczenie.
6. Zaplanujemy dalsze kroki: Jeżeli zechcesz, to damy Ci do wypełnienia ankietę postępów i zadowolenia. Dla nas to sygnał, co jeszcze można poprawić w Twojej przestrzeni, a dla Ciebie informacja, co już się udało i jak wpłynęło to na Twoje życie. Jedno jest pewne: odczujesz te zmiany!
• Być może jedno spotkanie wystarczy, a może pracę podzielimy na kilka etapów. Możliwe też, że po jakimś czasie zdecydujesz się na uporządkowanie kolejnej przestrzeni. Przez cały ten czas będziemy Cię wspierać telefonicznie lub online. Zdajemy sobie sprawę, jak trudno jest przeprowadzać takie zmiany samemu.