Polega na wprowadzeniu zmian w Twoim otoczeniu, które pozwolą Tobie (i Twoim bliskim) ergonomicznie korzystać z rzeczy, ułatwią utrzymanie porządku i czystości. Dobrze zorganizowany dom ułatwia codzienne funkcjonowanie i pozwala czerpać radość z przebywania we własnej przestrzeni.
Zmniejszenie poczucia przytłoczenia, komfort na co dzień, dostępność rzeczy, z których często korzystasz, szybkie znalezienie rzeczy, z których korzysta się rzadziej (oszczędność pieniędzy na kupowaniu duplikatów), łatwość utrzymania porządku, oszczędność czasu, możliwość zachowania czystości przy mniejszym nakładzie czasowym i finansowym, zrobienie miejsca na nowe funkcje w Twoim domu, nowe hobby lub dla nowego członka rodziny. Zrobienie miejsca na rzeczy ważne, cenne lub piękne.
Na pewno wtedy, gdy: 
  • czujesz się przytłoczony; 
  • nagromadzenie rzeczy Cię stresuje; 
  • nie czujesz się komfortowo we własnym domu; 
  • dużo sprzątasz i nie masz czasu dla siebie; 
  • ciągle coś musisz przekładać, żeby korzystać z rzeczy; 
  • często czegoś szukasz; 
  • sprzątanie jednego pomieszczenia zajmuje Ci dłużej niż 20 minut; 
  • dochodzi do spięć między domownikami spowodowanych nieładem lub nadmiarem rzeczy w domu. 
Powody mają podłoże: organizacyjne (widzisz problemy z korzystaniem z przestrzeni), mentalne (czujesz się źle we własnym domu) oraz społeczne (męczą Cię kłótnie między domownikami, wstydzisz się zapraszać gości).
Najpierw powiem, czym nie jest. Odgracanie nie jest przekładaniem rzeczy z miejsca na miejsce, chowaniem w szafach. Nie jest też układaniem ich w stosiki ani w pięknych, drogich pudełkach. To pozbycie się z Twojej przestrzeni rzeczy, które już nie spełniają swojej funkcji, nie są Ci potrzebne, których masz w nadmiarze (duplikaty).
Porządkowanie zabiera dużo czasu, jest wyzwaniem organizacyjnym oraz emocjonalnym. W takiej sytuacji przyda się osoba, która pomoże Ci w kolejnych etapach porządków: 
  • wesprze Cię psychicznie, 
  • pomoże podjąć decyzje, 
  • przejrzy pomieszczenia razem z Tobą, 
  • podpowie, co zrobić z niepotrzebnymi rzeczami, 
  • wskaże pomysłowe rozwiązania, 
  • zaplanuje wygodną przestrzeń tak, aby wszystkie rzeczy znalazły w niej swoje miejsce. 
Osoba z doświadczeniem wie, co zrobić, aby proces porządkowania i wprowadzania nowej organizacji przebiegał możliwie jak najszybciej i najprzyjemniej.
Nie. Możesz zakupić takie pojemniki, ale nie musisz. Przedstawimy Ci wersję budżetową oraz darmową (możliwości wykorzystania rzeczy, które już masz w domu). Jeżeli zdecydujesz się na zakup, to podpowiemy, jakie pojemniki warto nabyć, żeby były uniwersalne, wygodne, służyły Ci długi czas i były łatwe w czyszczeniu. Warto, abyś z zakupem pojemników poczekał do momentu, kiedy przestrzeń będzie odgracona, a rzeczy skategoryzowane. Wtedy pomierzymy poszczególne półki, szuflady, ustalimy budżet i dopiero przystąpimy do zakupów.
Tak! Naprawdę chcesz wszystkie swoje rzeczy spakować, przewieźć w nowe miejsce i rozpakować? Albo płacić za to firmie przeprowadzkowej? Przejrzenie dobytku przed przeprowadzką to oszczędność czasu i pieniędzy. A także nerwów w trakcie przeprowadzki. No i najważniejsze: wprowadzisz się do nowej przestrzeni lżejsz_ i spokojniejsz_ 😊
Zacznij od kontaktu z nami. Zdajemy sobie sprawę, że bałagan przytłacza, a cały proces porządkowania może być stresujący. Z własnego doświadczenia wiemy, że czasem człowiek znajduje się w trudnej sytuacji (osobistej, rodzinnej, zdrowotnej) i potrzebuje wsparcia. Dlatego zapewniamy wspierającą, empatyczną atmosferę. Jednocześnie motywujemy do zmian i doradzamy najlepsze rozwiązania (indywidualnie dopasowane do Twoich potrzeb i możliwości przestrzeni). 
Co możemy zapewnić: wsparcie fizyczne i psychiczne, empatię, dyskrecję, profesjonalne podejście, indywidualny plan, własne materiały edukacyjne (planery, formularze, listy), doradztwo online.
Napisz, zadzwoń - razem coś wymyślimy. Nie ma sytuacji bez wyjścia!


Wizyta obejmuje wszystkie lub część poniższych kroków:
1. Przeanalizujemy sytuację: pokażesz nam miejsca, które sprawiają Ci problemy i powiesz, jakiego wsparcia oczekujesz. Określisz swoje potrzeby i oczekiwania.
2. Opracujemy plan działania: zrobimy plan, co i jak przeorganizować, uporządkować, zmienić. Użyjemy do tego formularzy, które stworzyliśmy. Będziemy je uzupełniać również w trakcie pracy.
3. Wspólnie z Tobą uporządkujemy przestrzeń: wyjmiemy rzeczy, przejrzymy, posortujemy, zastanowimy się, co z nimi dalej zrobić. To Twoja własność, będziemy doradzać, ale ostateczna decyzja należy do Ciebie. Na tym etapie możemy dać Ci wsparcie fizyczne i mentalne według Twoich potrzeb.
4. Przeorganizujemy przestrzeń: na kolejnym etapie zastanowimy się, co można zorganizować inaczej, aby zapewnić ergonomię przestrzeni i wygodę wszystkim domownikom. Sprawdzimy, jakie meble, pojemniki i organizery posiadasz, aby niepotrzebnie nie kupować nowych. Jeżeli uznasz, że potrzebujesz nowych, to podpowiemy Ci, jakie i gdzie nabyć (w wyznaczonym przez Ciebie przedziale cenowym).
5. Wesprzemy Cię w pozbyciu się nadmiaru rzeczy: pomożemy Ci z rzeczami, którym zdecydujesz się dać drugie życie. Spakujemy, zrobimy zdjęcia, podpowiemy, gdzie oddać lub sprzedać. Bliska jest nam idea „zero waste”, więc możemy Ci również doradzić, jak odnowić przedmioty lub zmienić ich przeznaczenie.
6. Zaplanujemy dalsze kroki: Jeżeli zechcesz, to damy Ci do wypełnienia ankietę postępów i zadowolenia. Dla nas to sygnał, co jeszcze można poprawić w Twojej przestrzeni, a dla Ciebie informacja, co już się udało i jak wpłynęło to na Twoje życie. Jedno jest pewne: odczujesz te zmiany!

• Być może jedno spotkanie wystarczy, a może pracę podzielimy na kilka etapów. Możliwe też, że po jakimś czasie zdecydujesz się na uporządkowanie kolejnej przestrzeni. Przez cały ten czas będziemy Cię wspierać telefonicznie lub online. Zdajemy sobie sprawę, jak trudno jest przeprowadzać takie zmiany samemu.
Oferujemy różne konsultacje – zależnie od Twoich potrzeb:
1) rozmowa zapoznawcza: gdy chcesz nas poznać przed spotkaniem, zapytać o coś, dowiedzieć się o szczegóły oferty (darmowa)
2) konsultacja on-line jak wizyta stacjonarna: zobacz pytanie wyżej, w którym opisujemy, jak wygląda
3) porada telefoniczna lub on-line + materiały: jeżeli zdecydujesz się pracować sam_, to udzielimy Ci porad i wsparcia. W trakcie rozmowy zrobimy wstępną analizę. Następnie przygotujemy dla Ciebie formularze, w których znajdą się: planer porządków, lista potrzeb, lista zadań, lista ewentualnych zakupów oraz porady dotyczące organizacji konkretnej przestrzeni. Wszystkie materiały prześlemy Ci e-mailem. A w trakcie samodzielnych porządków możemy Cię dalej wspierać.

Jeżeli na liście nie ma tego, czego szukasz, to skontaktuj się z nami - razem ustalimy, czego potrzebujesz!
Nie. Wspomożemy Cię w podjęciu decyzji, ale nie będziemy Cię nakłaniać do pozbycia się konkretnej rzeczy. Jesteśmy po to, aby pomóc lepiej zorganizować Ci przestrzeń, podpowiedzieć rozwiązania dopasowane do Twoich potrzeb, zaproponować nowe spojrzenie na Twoje rzeczy i czas, który spędzasz w swoim domu. W wyjątkowej sytuacji – na Twoją prośbę – możemy odgracić konkretną przestrzeń (np. szafki kuchenne). Wtedy jednak przygotujemy rzeczy, których mógłbyś się pozbyć i spytamy Cię o zdanie.
Tak. Możemy umówić się na konsultację on-line (przez kamerkę) lub na poradę telefoniczną. W pierwszym przypadku przeczytaj o tym, jak przebiega konsultacja on-line. W drugim przypadku proponujemy poradę dotyczącą konkretnego problemu. Na podstawie rozmowy i zdjęć możemy przygotować materiały do samodzielnej pracy: planer porządków, lista potrzeb, lista zadań, lista ewentualnych zakupów oraz porady dotyczące organizacji konkretnej przestrzeni. W obu przypadkach będziemy Cię wspierać w trakcie procesu.
Nie musisz nic robić.
✔️ Najlepiej, żebyśmy zobaczyli, jak wygląda Twój dom na co dzień. Wtedy łatwiej ustalić problemy i potrzeby, a także stwierdzić, kto i jak korzysta z pomieszczeń.
✔️ Pomyśl o swoich oczekiwaniach względem przestrzeni.
✔️ Zastanów się, co najbardziej przeszkadza ci w codziennych czynnościach.
✔️ Jeżeli posiadasz worki, torby i pudła, które mogą się przydać przy porządkowaniu i segregowaniu, to nie wyrzucaj ich. 
✔️ Jeżeli masz jakieś specjalne życzenia, swoje pomysły, które chcesz zrealizować, to daj nam znać przy umawianiu spotkania.
✔️ Bądź sobą – to Twój dom, a my przyjdziemy, aby Ci pomóc, nie oceniać! 😊
Mamy dla Ciebie kilka propozycji:
  • Możemy najpierw porozmawiać przez telefon lub spotkać się na czacie. Zobaczysz, że my też jesteśmy zwykłymi ludźmi i nie gryziemy 😊
  • Na pierwsze spotkanie możemy umówić się w jakimś miłym miejscu (kawiarnia, park, biblioteka). Opowiemy Ci, jak pracujemy. Możesz nam pokazać przykładowe zdjęcia swojego domu albo opisać, z czym się zmagasz. Powiemy Ci, jak możemy Cię wesprzeć. Jeżeli będziesz dobrze się czuł w naszym towarzystwie, to możemy umówić się na spotkanie w kolejnym terminie lub od razu zacząć porządki.
  • Jeżeli na spotkaniu nie chcesz mówić, to możesz pisać albo porozumiewać się gestami. Jedno z nas doświadczyło fobii społecznej, więc wiemy, jak radzić sobie z takimi blokadami.
Pozwól nam działać, a udowodnimy Ci, że nie ma sytuacji bez wyjścia.
Z zepsutym autem jedziesz do mechanika. Z problematyczną przestrzenią zgłoś się do nas :) Jesteśmy od tego, aby Ci pomóc, a nie oceniać. Nie ma się czego wstydzić. Wiele osób (my też) było lub jest w takiej sytuacji z bardzo różnych powodów. Ważne, że chcesz to zmienić. Porozmawiajmy :)
Nie, nie zajmujemy się stricte sprzątaniem. Ale... przy odgracaniu i reorganizacji przestrzeni konieczne są pewne zabiegi czyszczące (umycie półek, przetarcie szuflad, odkurzenie bibelotów itd.) i to oczywiście robimy. 
Jeżeli Twoja przestrzeń wymaga konkretnego sprzątania, to przygotuj ją zanim do niego przystąpisz (lub kogoś zatrudnisz). Ciężko odkurzyć zagraconą podłogę, umyć okna, do których nie można się dostać czy posprzątać niedostępne miejsca. Warto najpierw przejrzeć rzeczy, pozbyć się nadmiaru i zrobić dojście do wszystkich kątów. Chętnie Ci z tym pomożemy.
Pomożemy Ci zorganizować taką akcję. Możemy m.in.:
  • przejrzeć zalegające rzeczy razem z Tobą
  • albo zrobić to sami – przygotujemy rzeczy do oddania/sprzedaży/wyrzucenia i wtedy zdecydujesz, co z nimi zrobić
  • dać ogłoszenia w internecie
  • wezwać odpowiednią ekipę, która zajmie się wyrzuceniem/utylizacją większych lub nietypowych przedmiotów (np. meble, AGD, RTV, pozostałości po remoncie)
Tak, oczywiście. Twoje rzeczy mogą się komuś przydać lub dać radość, zamiast zbierać kurz na półkach. Możemy wesprzeć Cię przy sprzedaży lub oddawaniu przedmiotów. Przyświeca nam idea „zero waste”. A jeżeli czegoś nie da się naprawić czy powtórnie wykorzystać, to podpowiemy Ci, jak to właściwie zutylizować (zgodnie z prawem i bezpiecznie dla środowiska).
Skontaktuj się z nami i opisz dokładnie sytuację, prześlij przykładowe zdjęcie. Często najpierw trzeba uporządkować i odgracić przestrzeń, aby móc posprzątać. Czasem właściwym rozwiązaniem jest połączenie sił moich oraz osoby sprzątającej zawodowo.
Bez obaw! Motywację zyskasz, jak zobaczysz efekty naszej wspólnej pracy. 
Poza tym: zawsze lepiej zrobić coś niż nie zrobić nic. Pierwsze kroki są trudne, ale z czasem będzie łatwiej – obiecujemy! 
Pracę możemy podzielić i zorganizować w odpowiednich dla Ciebie odstępach czasowych. Gdy już poznamy Twój dom i Twoje potrzeby, to możemy się również umówić na konsultacje online lub telefoniczne. Doradzimy, przeprowadzimy Cię przez kolejne etapy i zmotywujemy.